close

This is my listening and speaking homework.
You need to watch some advertising and answer some questions.
 
Last week, we talked about Commercial in the class.
Sometime It was hard for me. Because I usually don't know what
were those worlds meaning, Business English unusual use in the conversation.
But when I understand what we were talking about, I really like this lesson.
I have been learned about marketing when I was collage student.

 

So it was not difficult to talk in the class. I'm happy that use English to talk about
 my major. That mean I really know that I learned before.: )

 

 自己很喜歡老師給我們的這個Nike advertising
覺得是個很有感覺很有內涵的廣告
我門課堂上討論到adverting 有兩種 one kind is infornation appeals, the other is emotional appeals
我想這個廣告應該偏向emotional appeals
像王韻老師說的 廣告不完全是行銷產品 有的時候是為了行銷品牌存在的
我就覺得這個廣告把Nike形象塑造的很好

 

你會看到很多很多的文化影像閃過 可以代表著Nike很注重一種國際連繫
專業的運動員們 也會讓人家聯想到Nike是個專業的運動品牌

 

我覺得最特別的點是 在這中間其實你會看到許多運動傷害跟失敗例子
我覺得他是有兩種含意在裡頭的
它希望將疼痛的感覺傳達給消費者 當你在購買商品時或許你會因此考慮更有保護性更專業的品牌與產品
另一個我覺得它想貫徹 Nike just do it的形象 怎麼說..
有點像 Nike就像是個大靠山 它跟自己的顧客說 由我保護你 所以你可以去做你想做的事情

 

很喜歡它後面的詮釋方式
用很多得獎的畫面去陳述得到成功的美好
讓看過的人都會有種很正面的觀感
可以更努力 可以再往前

 

I've Got Soul But I'm Not A Soldier
它背景音樂的兩句話
我得到靈魂 我不是個軍人(我知道我翻譯超爛的啦)
但想了想 我覺得他的意思大概是
我是真心追求一種願望
 不是麻木無目的的追求
好喜歡ˇ真的好喜歡
分享給大家

arrow
arrow
    全站熱搜

    默默 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()